تبلیغات
IT , دنیای رایانه و گوشی همراه - منتظران صاحب الزمان

،:|" الهم عجل الوالیك الفرج "|:، فرا رسیدن ماه محرم و صفر ایام سوگواری را تسلیت عرض میکنیم

 
 

کانال تلگرامی ما https://telegram.me/myCreativity

موضوع تازه ترین مطلب منتشر شده در وبلاگ عصر انتظار به ظهور امام عصر(عج) مربوط است که خواندنش خالی از لطف نیست. در این نوشته از سخنان علامه حسن زاده آملی استفاده شده است.
به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ عصر انتظار در جدیدترین نوشته خود آورده است:

ظهور همچون طلوع امریست تدریجی نه دفعی

شکر پروردگار متعال را که نعمت حیات بخشید و به نعمت اسلام و ایمان مفتخرمان کرد تا در سایه بندگی اش درجات کمال را طی کنیم و به مقام قرب و رضوانش نائل شویم  و در این راه، بندگان صالح و اولیاء مقربش را در کسوت انبیاء و و اوصیا علیهم الصلاة و السلام، مربی و معلم و رهبر ما انسانها قرار داد، تا در سایه پیروی از این اسوه های الهی به سر منزل مقصود برسیم و آفات و خطرات مسیر بندگی ، مانع از طی مسیر نشود. 

یکی از بزرگترین الطاف الهی برای مومنین عصر حاضر، خصوصا ملت شریف ایران، تقارن مبارک ایام حیات دنیوی شان با انقلاب اسلامی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و تداوم آن با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای - مد ظله العالی- میباشد.

 

شکر این نعمت اقتضا میکند که روز بروز شناخت ما از این مقوله حساس و سرنوشت ساز تاریخ بشریت عمیق تر شود و تلاش مضاعفی انجام شود، تا این حرکت توحیدی-ولایی ، به اهداف والای خود روز به روز نزدیکتر شود

یکی از مهمترین محورهایی که لازم است در این مقوله تببین شود؛ رابطه انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با جریان تاریخی حرکت انبیاء عظام و اوصیاء طاهرینشان، خصوصا بعثت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و امامت جانشینان ایشان در گذشته و آینده می باشد.

البته در این مقاله، قصد ورود کلی به این بحث نداریم اما لازم است به عنوان مقدمه مطلب به این حقیقت مهم توجه شود که علت عمده و اساس موفقیت های نظام اسلامی عزیزمان، پیوندهای بنیادین و گسست ناپذیر با این سیر نورانی الهی در بستر تاریخ بوده است و اگر نبود این پیوند مبارک معلوم نبود که آیا انقلابی در این مرز و بوم شکل میگرفت یا نه؛ یا در تداوم به چه سرنوشتی دچار میشد!

به همین خاطر لازم است بیش از پیش این موضوع از زوایای گوناگون نگریسته شود و ابعاد مهم این پیوند تببین و تشریح شود

یکی از شاخص های مهم و استراتژیک این بحث موضوع تببین پیوند انقلاب اسلامی ایران و انقلاب جهانی حضرت خاتم الاوصیاء، حجه بن الحسن العسکری (ارواحناه فدا) و مقوله "ظهور" میباشد

پیشینه تاریخی این بحث و تببین این موضوع به همان اولین روزهای آغاز نهضت میرسد وعمری به درازای خود انقلاب دارد.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، بارها در پیامهای مکتوب و سخنرانی هایشان چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از انقلاب، به این موضوع اشاره داشته اند.

ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای نیز به عنوان ناخدای کشتی انقلاب به اشکال گوناگون در این مورد سخنانی ایراد کرده اند. علما و دانشمندان جهان اسلام خصوصا  جهان تشیع نیز به بیان های گوناگون در این زمینه بیانات مهم و موثری داشته اند که وارد شدن به این موضوع فرصت زیادی می طلبد.

موضوع این مقال، پرداختن به این قضیه از زبان افتخار عالم تشیع در عصر حاضر علامه ذو فنون "حضرت آیت الله حسن زاده آملی " است

جایگاه علمی و عظمت شخصیت عرفانی این وجود گرانقدر شناخته شده تر از آن است که نیاز به پرداختن به آن باشد و اهمیت این مطلب این است که از طرف چنین عالم وارسته و محقق والا مقامی بیان شده است ؛

بیش از این شما عاشقان دلباخته یوسف فاطمه را منتظر نمیگذارم و به نقل این مطلب از زبان ایشان میپردازم:

لازم به ذکر است که بیان این مطلب از طرف استاد به حدود 10  سال پیش بر میگردد و به خاطر اهمیت موضوع و اقتضاء فضای اجتماعی سیاسی این دوران، برای اولین بار بصورت مکتوب عرضه میشود:

اوائل روزهای سال 1380 (ه.ش) بود که بعد از حضور در مناطق جنگی دفاع مقدس با جمعی از دوستان عازم شهر مقدس قم شدیم؛ فیض زیارت حضرت معصومه و دیدار با برادران فاضل و محقق حوزه علمیه لحظات به یاد ماندنی را برای جمع ما به یادگار گذاشت. در ایام حضور در قم با محقق بزرگواری آشنا شدیم که در مورد ظهور و نشانه های آن تحقیقات گسترده ای انجام داده بود و با استدلالهای روائی جالب معتقد بود که ظهور بسیار نزدیک است . نکات علمی سخنان ایشان، هر شنونده ای را به تفکر وامیداشت و قضیه فراتر از یک ادعای احساسی و بی بنیان بود تا این که در همان ایام توفیق، یارِ جمع دوستان شد و در صبح یک روز بهاری موفق به حضور در بیت علامه حسن زاده آملی (حفظه الله تعالی) شدیم و از نزدیک این دانشمند گرانقدر را زیارت کردیم. داستان چگونگی حضور در محضر ایشان و ساعتی که در خدمت معظم له بودیم خود جریانی شیرین و درس آموز است که وقت مستقلی برای بیان میخواهد که در این مقال مختصر نمیگنجد؛

 

اما آنچه باعث شد آن جلسه برای این حقیر به یاد ماندنی و سرنوشت ساز شود مطرح شدن ماجرای تحقیق برادر محققمان درمورد ماجرای ظهور ونشانه های آن بود.

آن طلبه فاضل به تفصیل موضوع را برای حضرت علامه شرح دادند و ایشان با ادب و حوصله مثال زدنی به دقت به سخنان ایشان گوش دادند؛ همه دوستان حاضر در جلسه لحظه شماری میکردند تا عکس العمل علامه حسن زاده را در قبال مسائل مطرح شده مشاهده کنند، بعد از پایان سخنان برادر بزرگوار، استاد لحظه ای تامل کردند و سپس با خنده شیرین و معنا داری به جمع نگاه کرده و با آن لهجه شیرین فرمودند " خلاصه عرائض حضرات این است که میخواهید بفرمایید که ظهور حضرت نزدیک است؟"

با تایید دوستان ایشان فرمودند (توجه: دقیقا این جمله را فرمودند) : اگر بگویم ظهور اتفاق افتاده چه؟

همه جا خوردیم. اصلا انتظار چنین مطلبی را از ایشان نداشتیم همه مات و متحیر این سخن ایشان بودیم و نمیدانستیم چه بگوییم.

علامه که متوجه تحیر جمع شده بود با بیانی حکیمانه این گونه مطلب را توضیح دادند (( برای توضیح مطلب باید مثالی بیان شود: پرودگار متعال قواعد عالم ملکوت را نظیر و شبیه قواعد عالم ملک قرار داده و عالم تکوین را منطبق با عالم تشریع خلق کرده تا بشر با پی بردن به اسرار و قواعد عالم ملک و تکوین، پی به اسرار ملکوت و تشریع ببرد و از این هماهنگی و شباهت حکمتهایی  استفاده کند، یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، تدریجی بودن تحولات میباشد؛ فی المثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است. اگر خورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند حیات اختلال ایجاد میشود و هیچ موجود زنده ای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم میریزد.

خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تاثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات به چرخه ی نظم خود ادامه دهد.

نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است ))

علامه بزرگوار در توضیح این مطلب فرمودند (( امام معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان در صحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت ( که به مثابه طلوع و غروب خورشید است) بطور دفعی و بدون هیچ زمینه ای واقع شود، مسلما جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.

 

بدین علت حکمت الهی مقتضی  تدریجی بودن این اتفاق عظیم است؛ با بررسی تاریخ حیات با برکت حضرت در میابیم که این اتفاق (تدریجی بودن) درمورد غیبت حضرت واقع شده است.

{ غیر از اینکه حیات سه امام همام قبل از امام عصر(عج) تقریبا به حالت غیبت بوده و نوعی تمرین برای شیعیان برای زندگی مومنانه بدون ارتباط فیزیکی با امام بود }

غیبت حضرت به دو مرحله غیبت صغری و کبری تقسیم میشود، مرحله غیبت صغری به مثابه آماده کردن مردم برای غیبت اصلی و طولانی حضرت بوده است.

همین حکمت در دوران ظهور حضرت هم رعایت خواهد شد؛ بشری که در طول صد ها سال در دل ظلمت زندگیِ بدون حاکمیت فرهنگ توحیدی-ولایی نشو و نما پیدا کرده، ظرفیت تحمل ناگهانی نور وجودی که به تعبیر قرآن زمین را اشراق میکند "اشرقت الارض بنور ربها..." را ندارد؛ لذا باید واسطه در این بین وجود داشته باشد؛ بدین معنا که مجالی برای تجلی نور ایشان در وسعت های محدود بوجود آید، که مردم بتوانند خود را برای حضور آن مقام رفیع آماده کنند))

سپس آن عارف روشن ضمیر تاملی کرده و با قاطعیت، جملاتی فرمودند که باعث شد جمع حاضر به وجد آمده و طوفانی از شادی و سرور در دل و جان حضار پدید آید:

و آن از این قرار بود (( قرائن و شواهد نشان میدهد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران "ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم" و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه میباشد ))

آنگاه این مژده بزرگ را بیان مثال هایی شرح دادند (البته برای حقانیت این مطلب صدها و شاید هزاران مثال میتوان بیان کرد مخصوصا با محاسبه ده سال افتخارات نظام اسلامی که بعد از بیان این مطلب واقع شده، اما برای رعایت امانت فقط نمونه هایی که ایشان فرمودند ذکر میشود که خللی بر مستند بودن گزارش آن جلسه تاریخی وارد نشود)

ایشان فرمودند (( مثلا این مراسمات عبادی و معنوی را ببینید؛ روزی در همین شهر قم، اگر چند طلبه بصورت انفرادی و با هزینه شخصی چند روزی اعتکاف میکردند، میگفتیم الحمد الله معنویت در حوزه پیشرفت کرده ولی اکنون میبینیم چند هفته قبل از ایام اعتکاف شاهد جوانانی هستیم که چندین شبانه روز و در سخت ترین شرایط و با کم ترین امکانات در مساجد و حرمها معتکف میشوند و عمده هدف خود را خود سازی برای آمادگی ظهور اعلام میکنند ، مگر در ایام رژیم گذشته عموم مردم از معارف اهل بیت و ادعیه ایشان اینقدر اطلاع داشتند!؟ در روز عرفه در غیر صحرای عرفه شاید خواصی پیدا میشدند که دعای عرفه سید الشهدا را با آن مضامین بلند و عرشی را قرائت میکردند؛ اما اکنون چه؟ از ظهر تا عصر عرفه، مساجد ، حرمها و خیابانهای اطراف و رسانه ها بسیج میشوند تا میلیونها انسان اعم از نوجوان و جوان و پیر و زن و مرد و عامی و عالم در کنار هم نشسته و با ناله و تضرع، این دعای به این حجم را قرائت میکنند! اینها فرج امام زمان نیست، پس چیست؟ زمانی بر این ملت گذشت که حتی در میان خواص کمتر کسی پیدا میشد که بتواند قرآن را از روی مصحف، به درستی قرائت کند؛ تا چه رسد به درک معانی و معارف قرآن. اما اکنون میبینیم که درسراسر کشور دهها هزار حافظ و قاری قرآن تربیت شده اند که بدنبال درک حقائق قرآن و عمل به آنها هستند آیا اینها جلوه های ظهور نیست؟ نماز جمعه ها، راهپیمایی ها، جهادها و شهادت ها، احیاء مهدیه ها و جمکران، اقبال مردم به دعای ندبه و... همه و همه نشان از یک خیزش عظیم و تحولی بی سابقه در تاریخ تشیع و همه جلوه هایی از ظهور صغری است ، انقلاب اسلامی ایران، ظهور برنامه ای، شخصیتی و حقوقی حضرت مهدی موعود(عج) بوده و ظهور جهانی و اصلی حضرت، ظهور شخصی و حقیقی ایشان میباشد؛ هر کس هر کاری میخواهد در دوران ظهور انجام دهد الان شروع کند چون وقتش فرا رسیده و زمینه اش از هر جهت آماده است))

جلسه پایان یافت و همراه با دوستان با دامانی پر از گلهای معارف و حکمتهای ناب بوستان معطر و رنگارنگ علامه حسن زاده آملی با ایشان وداع کردیم و سرمست از شعور مژده ظهور به شهر خود بازگشتیم؛

هر روز که از آن مژده میگذشت، حقیر به حقانیت و عظمت مطلب بیش از بیش پی برده و جلوه های متشعشع از نور ظهور را مشاهده میکردم . اکنون ده سال از آن تاریح میگذرد بخوبی فلسفه شکوه روز افزون انقلاب اسلامی در آینه بیداری اسلامی منطقه و بیداری انسانی جهانی را در مشرق و غرب عالم مشاهده میکنم و بر یقینم، نسبت به اتصال این انقلاب به ظهور کبری امام زمان(عج) افزوده میشود.

 

در این میان باید به حال افرادی تاسف خورد که بحث ظهور صغری را با این استدلال های حکیمانه که از طرف انسانهای بزرگوار و عالمی همچون علامه حسن زاده آملی و چند مرجع بزگوار دیگر بیان شده را فقط به بهانه اینکه در روایات نیامده، غیر علمی اعلام کردند. که البته در جای خود جواب امثال این شبهات غیر علمی داده شده است.

به امید آنروز که چشمانمان به جمال جهان آرای امام عصر(عج) روشن شود و بین الطلوعین ظهور حضرت به حضور آفتاب وجودش در میان آسمان حیات بشری منتقل شود و در رکاب رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای پرچم انقلاب را به حضرتش بسپاریم و مرحله نهایی انقلاب جهانی امام عصر(عج) را نظاره گر باشیم .

پرودگارا! همان گونه که بر ما منت نهاده و دوران و ظهور صغرای حضرت را به ما نمایاندی، توفیق درک دوران ظهور و کبرای آن منجی آخرین را نیز به ما عنایت بفرما!

بارالها! ما را از مجاهدان در رکابش و از شهیدان در مکتبش قرار بده



===============================================================

شاید شنیده باشید که با نزدیک شدن به دسامبر21 موضوع پایان دنیا بحث روز شده باشد. این نوشته با رمزگشایی این شایعه و ارتباط آن با صهیونیسم از نگاهی دیگر به آن پرداخته است که خواندنش خالی از لطف نیست.
به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ روز آخر دنیا در جدیدترین نوشته خود آورده است:

چند وقتی است که پیامی مشکوک و درعین حال مبهم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال انتشار است .

پیامی با این مضمون  که در ر روزهای 23 ،24 و 25 دسامبر 2012،زمین  در خاموشی کامل و تاریکی مطلق فرو خواهد رفت و در ادامه با لحنی متمایز و نچسب نسبت به فرض غلط نویسنده این پیام، سخن از نظمی جدید رانده است که جهان پس از این روزها به خود خواهد دید

"خودتان را برای رویارویی با جهانی کاملاً تازه آماده نمایید"

در واقع بنده شایعاتی از این دست را دقیقا در راستای پروژه 2012  و پایان تاریخ ارزیابی می کنم  که البته قبلا  مفصلا در باره آن سخن گفته ام (علی الخصوص در نقد فیلم 2012).

عباراتی نظیر "هم ترازی کیهان"، "خاموشی کامل سیاره" ، " تغییر از بعد سوم به بعد صفر" به هیچ وجه در علم نجوم تبیین و تعریف نشده است و بیشتر به دیالوگ های فیلم های خیالی هالیوودی شبیه است تا یک حقیقت علمی.

پیش از این گفتیم دستگاه رسانه ای غرب و صهیونیزم جهانی همیشه برای سرپوش نهادن بر اشتباهات خود و یا فته های جدیددش اذهان عمومی را منحرف کرده و شایعاتی از این دست را باید از این رهگذر تحلیل نمود.

اما اینکه در چنین روزهایی مثلا  یاران صهیونیست ها در سوریه (بخوانید ارتش آزاد) بخواهند از این تشتت ذهنی و از سویی دیگر تمرکز بر موضو عاتی غیر اصولی مانند خبر سه روز تاریکی زمین سو استفاده نموده و به نفع خود بهره برداری هایی انجام دهند  هیچ بعید نیست.

خوب است بدانید دقیقا در چنین روزهایی که مردم تمام حواسشان به موج های واهی رسانه ای مشغول است امریکا سرگرم آزمایشهای اتمی جدید خود است.

بارها عرض کرده ایم و باز هم می گوییم: از قدیم گفته اند طرف را به مرگ می گیرند تا به درد راضی شود.

اینکه زمین بخواهد نابود شود برای مردم خبر مرگی است که شرایط را برای پذیرش درد (بحران های دی اقتصادی در غرب) آماده می سازد. دقیقا شبیه به جریان نابودی زمین که قرار بود در سال 2000 به وقوع بپیوندد و هیچ اتفاقی نیافتاد ولی سال بعد از آن صهیونیست ها ماجرای یازده سپتامبر را رقم می زنند و به بهانه آن به دو کشور مسلمان می تازند.

در ادامه این پیام مضحک آمده است:

در طی این 3 روز خاموشی، مردم در خانه های خود بمانند، نترسند و آرام باشند، سعی کنند بخوابند، از مسافرت بپرهیزند، به عبادت بپردازند و آنهایی که زنده می مانند !!! خودشان را برای رویارویی با جهانی کاملاً تازه آماده نمایند(همان نظم نوین جهانی موعود صهیونیست ها )در عین حال افراد ناآگاه و کسانی که خود را برای چنین واقعه ای آماده نکرده باشند ممکن است ترس ناگهانی از وقوع چنین حادثه ای منجر به مرگ آنها شود!

اما براستی چرا سه روز خاموشی ؟   و چرا راهکار آن نیزسه روز خانه نشینی است ؟

پیشینه چنین داستانی را طبق معمول باید در کتاب مقدس جستجو کرد آنجا که حضرت موسی (ع) برای مردم مصر و حاکم ستمگر آن دیار (فرعون) از خدا طلب بلایی آسمانی می کند و درنتیجه :

سفر خروج باب 10 آیات 21 تا 24 :

و خداوند به موسی گفت دست خود را به سوی آسمان برافراز تا تاریكی بر زمین مصر پدید آید تاریكی‏ای كه بتوان احساس كرد *پس موسی دست خود را به سوی آسمان برافراشت و تاریكی غلیظ تا سه روز در تمامی زمین مصر پدید آمد* و یكدیگر را نمی‏دیدند و تا سه روز كسی از جای خود بر نخاست لیكن برای جمیع بنی اسرائیل در مسكنهای ایشان روشنائی بود* و فرعون موسی را خوانده گفت بروید خداوند را عبادت كنید فقط گله‏ها و رمه‏های شما بماند اطفال شما نیز با شما بروند.

در واقع یهودیان عناصر این داستان را بعد ها در تحریف های اناجیل نیز وارد کردند و این داستان جزو چار چوب عقیدتی مسیحیان گشت.

سال ها پس از ظهور مسیح دست تحریفگرانی همچون پولس (خاخام یهودی مامور به انحراف مسیحیت با نام اصلی شائول) از مسیح خدا ساخت اما خدایی که تا حد زیادی به خدای "بعل" شبیه بود و شاخصه های خدایان مصری همچون هروس را در خود داشت.

مصریان سه روز تاریکی را مرگ خدای خورشید (هروس) می دانستند و روشنایی پس از آن را نیز جان گرفتن دوباره خداوندگار خورشید.

متاسفانه تمام عناصر این داستان در وجود مسیح تجلی می یابد و از آنجا که تحریفگران ،  او را همان خدای خورشید جا زدند باید خدای خورشید به صلیب کشیده شود و بمیرد و پس از سه روز دوباره زنده شود:

داستانی که برای مسیح تراشیدند و گفتند پس از سه روز زنده شد دقیقا یک کپی برداری ناشیانه از داستان خیانت تایفون به هروس و مرگ او وسپس زنده شدن هروس پس از سه روز است.

و جالب اینجاست که در افسانه های مصری می گویند در این سه روز هروس  بر صلیب بود.

از تاریخ تحریف شده تولد عیسی (ع) که دقیقا با تولد خورشید در  همطرازی سه ستاره صورت فلکی جبار با ستاره شباهنگ (ایستار/ایشتار/تیشتر/ سیریوس) است که  بگذریم  سرگذشت آتیس که در آسیای صغیر پرستش می شد و به مرور زمان به غرب و به خصوص روم نفوذ کرده بود بسیار خواندنی است :

آتیس مرد و پس از سه روز زنده شد و هر ساله پیروان آتیس ، شکل او را به درخت کاج می آویختند و برای مرگش عزاداری می کردند . پس از سه روز آن را دفن کرده و رستاخیزش را جشن می گرفتند و آن را نشان نجات می دانستند .

آشنایی مردم روم با این تعالیم تا بدان حد بود که اوریجن یکی از بزرگان مسیحیت که در قرن سوم میلادی می زیست درباره ی رستاخیز مسیح می نویسد :

این معجزه برای بت پرستان چیز تازه ای نیست یعنی اینکه از پیش داستان آن را شنیده بودند ( مسیحت شناسی مقایسه ای / زیبایی نژاد / ص 372 ) .

به هر حال آنچه این روزها بر آن دامن می زنند افسانه ای بیش نیست افسانه ای که صهیونیست ها  به عناصر آن (پرستش خدای بعل) معتقدند .اما آنچه مهم است این است که  امروز مسئله وضعیت جبهه مقاومت اصلی ترین فاکتوری است که همواره باید در ذهن داشت و هرگز از آن غافل نشد.

    به امید ظهور مولی و سرورمان حضرت حجت (عج) که صد البته نزدیک است.



ای جبرئیل كاسه به دست عنایتت / خضر از قبیلِ منتظران هدایتت / ای چشمه‌های عقل تمام پیمبران/ مبهوت وسعت نظر بی‌نهایتت
ای به دستت نظام یا مهدی
دولتت مستدام یا مهدی
به ائمه به انبیاء تبریک
که تو گشتی امام یا مهدی
از تو قانون عدل پاینده است
به تو این موهبت برازنده است

از دو عالم یم کرامت تو
فتح پیغمبران امامت تو
دست حق خلعت امامت را
دوخته از ازل به قامت تو
به قیامت قسم قیامت کن
پسر فاطمه امامت کن

دیده ها روشن از تجلایت
سینه ها جنت تولایت
لب ختم رسل دعاگویت
چشم زهرا به قد و بالایت
که جهان را محیط نور کنی
کعبه را روشن از ظهور کنی

عید بر روی حق تبسم ماست
ذکر یا بن الحسن تکلم ماست
عید اکمال دین شده تکرار
بلکه عید غدیر دوم ماست
فتح قرآن و دین مبارک باد
عید مستضعفین مبارک باد

********
سامره امشب تماشایی شده
جنت گل هـای زهرایی شده
لحظه لحظه، دسته دسته از فلک
همچو باران از سمـا بارد ملک
می زنند از شوق دائم بال و پر
در حضـور حجت ثانـی عشر
ملک هستی در یم شادی گم است
بعثت است این، یا غدیر دوم است
یوسف زهرا بـه دست داورش
می نهد تاج امـامت بـر سرش
عید «جاء الحـق» مبارک بر همه
خاصـه بـر سـادات آل فاطمه
عید آدم عیـد خاتم آمده
عید مظلومـان عالم آمده
عید قسط و عید عدل و دادهاست
لحظه هـایش را مبـارک بادهاست
عیـد قرآن، عید عترت، عید دین
عیــد زهـرا و امیــرالمؤمنین 
عیــد یــاران فداکار علی است
عید محسن، اولین یار علی است
عیــد فتـحِ «میثـم تمار»هاست
عید عمرو مالک و عمارهاست
عید مشتاقان سرمست حسین
عید ذبح کوچک دست حسین
عید باغ یاسمن های کبود
عید شادیِ بدن های کبود
عید سردار رشیـد علقمه
عید سقـای شهیـد علقمه
عید ثـارالله و هفتـاد و دو تن
عید سربازان بی غسل و کفن
عید هجــده آفتـاب نـوک نی
کرده نوک نی چهل معراج طی
عید طاهـا عید فرقان عید نور
عید قرص مـاه در خاک تنور
عید عزت عیـد مجد و افتخار
عید مردان بـــزرگ انتظـار
آی مهدی دوستـان! عید شمـاست
این شعاع حسن خورشید شماست
آنکـه باشـد عـدل و داد حیدرش
حـق نهـد تـاج امـامت بر سرش
وعده فیض حضور آید به گوش
مـژده روز ظهـور آیـد به گوش
تا کنـد محکـم اسـاس کعبه را
کعبـه پوشیـده لبـاس کعبــه را
می کشد چون شیر حق از دل خروش
می رســد از کعبــه آوایش بـه گوش
می برد از دل شکیب کعبه را
می کشد اول خطیب کعبه را
روی او آیینه روی خــداست
پشت او محکم به نیروی خداست
پیش رو خوبان عالم، لشکرش
پشت سر دست دعای مادرش
بـر سـرش عمـامه پیغمبر است
ذوالفقارش ذوالفقار حیدر است
پرچمش پیراهـن خـون خداست
نقش آن رخسار گلگون خداست
رشته هایش از رگ دل پاک تر
از گل پرپر شده صـدچاک تر
حنجـر او نینـوای زینبین
نعر? او «یا لثارات الحسین»
اشک چشمش خون هفتاد و دو تن
چهره: تصویـر حسین است و حسن
خیمـه اش آغـوش حی دادگر
مقدمش چشمِ قضا، دوش قدر
عدل از نـور جمـالش منجلی
پــایتختش کوفـه مـانند علی
آسمـان پروانـه ای دور سرش
خلق پندارند خود را در برش
آسمان چـون حلقه در انگشت او
ملک امکان قبضه ای در مشت او
فـرش راه لشکـرش بــال ملک
جــای سم مـرکبش دوش فلک
مکـه را بستانـد از نـا اهل هــا
بشکند پیشانـی از بوجهل هــا
شیعه گردد حکمران در آب و گل
کــوری این بازهـای کــور دل
عیــد موسا و عصا و اژدهاست
عید مرگ فرق? باب و بهاست
ای امـام عصـر عاشورائیـان
ای امیــد آخـر زهرائیــان
ای به عهد مهدویت مهـد مـا
ای نفس هایت دعای عهد ما
عمر ما بی تو بـه سـر آمـد بسی
ای پنـاه شیعـه تـا کی بیکسی
تـو بـه ما بینایی و ما از تو کور
تو به ما نزدیکی و ما از تو دور
ای ز چشـم مـا به ما نزدیک تر
تـا دل دشمـن شـود تاریک تر
چند میثم با تو نزدیک از تو دور؟
سیـدی مـولایی عجـل لظهـور

***استاد حاج غلامرضا سازگار***

*************
اینهمه رمز و مثلها را کلید
جمله اندر خانه پیغمبر است

گر بخانه در , زراه در , شوند
این مبارکخانه را در , " حیدر " است

هر که بر تنزیل , بی تاویل رفت
او بچشم راست در عین اعوراست

مشک باشد لفظ , و معنی بوی او
مشک بیبو _ ای بشر _ خاکستر است !

مر نهفته دختر تنزیل را -
معنی و تاویل " حیدر " شوهر است

مشکل تنزیله بی تاویله او
بر گلوی دشمن دین خنجر است

ای گشاینده در خیبر , قرآن -
بی گشایش های خوبت خیبر است

وین گشایش را نمایش در عدد,
هرشب و هر روز , ساعت الظهر است

چون بشب بر آسمانها بنگری
با بروج و دور سالان همسر است

بر فروغ ماه تابان کن نظر !
عده الشهر همین سان یکسر است

وین عدد اندر دعا , واندر قنوت
دست مومن را چو خانم , زیور است

شست سین است و " نبی " یاسین بود
بند انگشتان دیگر , مظهر است

بند شست دویمین : " زهرای " پاک
هست , کو چون بضعه آن سرور است

آنکه یک تن زین میان منکر شود
شیعه نبود او شقی و ابتر است

لعن گویم آن " سه بت " را چون همی -
دین حق از جور ایشان پرپر است

در رهایش از کمند ملحدان
راه اولاد " علی " روشنتر است

خاک ذل این جهان از سر فکند -
آنکه تربت از " حسینش " بر سر است

بهر جهل و بی وفایی زنان
خون دلهای " حسن " , خود مطهر است

زینت دین شد چو " زین العابدین "
چهره او از عبادت , ازهر است

علم و دین در " باقر " آمد برقرار
قلب او از مهر تابان انور است

" صادق " آل محمد ( ص ) صدق را -
بهر امت تا قیامت , رهبر است

مر چشیدن زهر تلخ نصب را
کام " کاظم " جمله حلمش برتر است

از خراسان تا به شرق کهکشان
قصر رضوان " رضا " شه اختر است

من عزب مانم ! که بر جدم " جواد "
از شرنگ زن , جگر چون اخگر است

" هادی " بمن آموخت این :
ماندن اندر کهف عزلت بهتر است

" بو محمد عسکری " درسم بداد :
مرد را غربت همی چون لشکر است

نک که " مهدی " هست غائب , مر مرا -
مردن اندر غار " یمگان " خوشتر است ! 

***********

ای جبرئیل كاسه به دست عنایتت

خضر از قبیلِ منتظران هدایتت

ای چشمه‌های عقل تمام پیمبران

مبهوت وسعت نظر بی‌نهایتت

تقدیر خانواده‌ی سلمان این زمان

مدیون چتر بی‌حد و مرز حمایتت

آتشفشان حیله‌ی دجال‌های قوم

خاموش می‌شود به نسیم درایتت

ما در كنار لطف تو پهلو گرفته‌ایم

تا ناخدا شده خلف با كفایتت

مدح شما كجا و من بی‌زبان كجا

این شوره‌زار تشنه كجا آسمان كجا  

تو آخرین تجلی الله اكبری

كاملترین پیاله‌ی ساقی كوثری

هر روز با عنایت باران دست خود

ما را به سوی عرش خداوند می‌بری

در كوچه‌های برفی تاریخ عاشقی

یك اتفاق تازه و یك عشق نوبری

ما با توكلِ به شما زنده‌ مانده‌ایم

تو اولین امیدی و امید آخری

سهم من از نسیم عبایت چه می‌شود

درمانده‌ام كه قسمت من را بیاوری

پژواك گریه‌های غم‌انگیز فاطمه

ای جلوه‌ی بهاریِ پاییزِ فاطمه

در بین ما نشسته‌ای و ما بدون تو

از كودكی كنار تو اما بدون تو

در طول خشكسالی فصل نبودنت

ماندیم دست‌خالی و تنها بدون تو

یك عمر در پی تو دویدیم و عاقبت

چیزی نصیب ما نشد آقا ، بدون تو

تا كربلا چگونه ؟ بیا و خودت بگو

پا می‌دهد پریدنم آیا بدون تو ؟

آخر به یاد اشك تو از دست می‌رود

این موج دل سپرده به دریا بدون تو

امشب كه بار عامِ همه خانه‌ی شماست

این روسیاه تشنه‌ی پیمانه‌ی شماست...

**********
از همه سو می دمد، نور تجلّای تو

غایبی و عالمی است، محو تماشای تو

تا که نهم از شرف، پا به سر آسمان

کاش که می شد سرم، خاک کف پای تو!

روی به هر سو کنی، پای به هر جا نهی

در سر ما شور توست، در دل ما جای تو

سروقدان قائمند تا تو قیامت کنی

ای نگه فاطمه بر قد و بالای تو!

خیز و بر آر از جگر بانگ "اَنَاالمنتقم"

تا همگان بشنوند از حرم، آوای تو

زنده شود از دمت، روح هزاران مسیح

دل ببرد از کلیم، نطق دل آرای تو

از حرم فاطمه تا صف کرببلاست

چشم دو ششماهه بر قامت رعنای تو

موسی سینای جان، چهره عیان کن عیان

تا که شود عالمی طور تجلّای تو

آرزوی فاطمه بانگ "اَنَاالمهدی ات"

عقده گشای علی، دست توانای تو

آینه بگشا دمی تا که کند هر دمی

چارده آیینه نور، جلوه ز سیمای تو

"میثم" اگر می چکد، از نفسش شهد جان

میوه نخلش بود، شاخة خرمای تو

**************

منبع : yjc.ir

:: بدون هیچ نرم‌افزاری پوشه های ویندوز را رمز گذاری کنید +ترفند
:: امن‌ترین گوشی هوشمند کدام است؟
:: آموزش انتقال از یک اپراتور به اپراتور دیگر
:: اینترنت 3G همه جا
:: ردیاب ها چگونه موبایل شما را ردیابی می‌کنند؟
:: حذف اطلاعات شخصی از گوگل
:: آموزش حذف تلگرام
:: اموزش بازگشت به گروههای لفت داده شده تلگرام
:: تعویض اپراتور موبایل بدون تغییر شماره
:: نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر
:: دانلود تقویم ۱۳۹۵ هجری شمسی برای رایانه و تلفن همراه
:: رمزنگاری اندروید
:: چگونه از Bitlocker ویندوز جهت رمزگذاری استفاده کنیم؟
:: پاک کردن پیام ارسال شده در تلگرام
:: اموزش استفاده از اینترنت گوشی در کامپیوتر - لب تاپ
:: اینترنت رایگان و بدون سانسور
:: نسخه جدید تلگرام
:: وضعیت کاری در گوگل
:: 35سوال مصاحبه استخدامی شرکت گوگل
:: 15 تکنولوژی برتر نظامی که به زودی رونمایی می‌شوند
:: سرویس شگفت‌انگیز برای رصد تهدیدات سایبری در تمام دنیا
:: برترین جنگنده های جهان +قیمت
:: گوگل مدرک گرا نیست
:: پردازش ابری چیست و ریشه این عبارت از کجا آمده است؟
:: مقایسه فضای سایبری ایران در منطقه و جهان
:: تشکیلات مرکز محرمانه عملیات سایبری ایالات متحده امریکا همراه با تصاویر
:: دانلود فتوشاپ فشرد CS4 کم حجم 52مگ
:: اینترنت رایگان جهانی - اوترنت
:: direct X چیست؟
:: باز کردن پین کد PIN code فراموش شده تلفن


 
.:: ساختار كلی این قالب مربوط به تم دیز